Proces konfekcjonowania w praktyce

Niewielu z nas zdaje sobie sprawę, że z procesem konfekcjonowania, a raczej z jego rezultatem mamy do czynienia na co dzień. Konfekcjonowaniem można nazwać bowiem ogół czynności, które prowadzą do tego, jak ostatecznie produkt będzie prezentował się na sklepowych półkach. Znaczenie ma więc nie tylko jego wygląd, ale także sposób, w jaki produkt jest opakowany czy też ułożony. Warto poznać tajniki konfekcjonowania i jego wpływ na sprzedaż produktów.

Istota konfekcjonowania

W dobie dzisiejszego rozwoju sprzedaży, zarówno tej stacjonarnej, jak i internetowej, bardzo ważna jest walka o klienta oraz wypracowanie u niego lojalności do danej marki. Dlatego też coraz większą rolę zaczynają odgrywać między innymi reklama produktu, jego odpowiednie zaprezentowanie czy też opakowanie. Każdy z tych czynników jest częścią całej strategii marketingowej, która z kolei przekłada się na zainteresowanie klienta danym produktem. Mianem konfekcjonowania określa się całość czynności, która umożliwia podział produktu oraz jego opakowanie, zanim trafi on na sklepowe półki. Na konfekcjonowanie składa się więc sortowanie produktów, ich pakowanie oraz oznaczanie.

Konfekcjonowanie krok po kroku

Nie istnieje jeden, jednoznaczny szablon, który gwarantuje nam, że każdy produkt będzie dobrze opakowany oraz, że będzie się właściwie prezentował na sklepowej półce. Podczas procesu konfekcjonowania bardzo ważne jest rozróżnienie, z jakim typem produktu mamy do czynienia oraz kto ma być jego głównym odbiorcą, dzięki czemu możliwe jest opracowanie najlepszej metody segregacji i podziału produktów. Proces konfekcjonowania może być wykonany na dwa sposoby – ręcznie lub automatycznie.

Jedną z metod konfekcjonowania jest tak zwany co-packing, który obejmuje kilka procesów. Przede wszystkim warto wspomnieć, że metoda ta nie polega wyłącznie na pakowaniu produktów do opakowań, ale także na zaprojektowaniu i produkcji samych opakowań.

Innym sposobem konfekcjonowania jest także foliowanie towarów. Może być ono wykonywane na zimno przy użyciu kleju lub też na gorąco dzięki procesowi zgrzewania.